Garantie

Wettelijke Garantie

Een product moet die eigenschappen bezitten die voor een normaal gebruik nodig zijn. Kortom: doen wat u, de koper, er redelijkerwijs van mag verwachten. Dat betekent dat een product bij normaal gebruik tijdens de verwachte levensduur geen gebreken mag vertonen. Blijkt een product niet aan deze verwachtingen te voldoen - met andere woorden: vertoont het een mankement - dan zal koekoeksklokonline.nl dit in beginsel kosteloos te herstellen, of als dat niet mogelijk is, een vervangend, vergelijkbaar product te leveren.

Fabrieksgarantie

Op alle koekoeksklokken zit een garantietermijn van minstens 24 maanden. Sommige modellen hebben een verlengde fabrieksgarantie, dit staat duidelijk aangegeven in de product omschrijving.

Wij vinden het belangrijk dat een aangeschafte koekoeksklok naar wens is en dit ook lang zo zal blijven. Daarom is er voor gekozen om uitsluitend hoogwaardige producten te leveren. Indien u na de aanschaf van een product gebruik wilt maken van de garantie, kunt u contact met ons opnemen. Om te overleggen over een oplossing en geven wij de juiste instructies mee voor het opsturen van het product.

Wij vinden het belangrijk dat u als klant tevreden bent en zullen daarom ook zorgen voor een goede oplossing!

Wat gebeurd er als mijn koekoeksklok defect is?

Alle artikelen worden voor verzending zorgvuldig door ons gecontroleerd en indien nodig getest. Ondanks de hoge kwaliteit van de artikelen die wij in ons assortiment hebben kan het voorkomen dat u een artikel ontvangt dat niet perfect is. In dat geval voorzien wij u graag zo snel mogelijk van een passende oplossing.

Wanneer een artikel toch defect is bij ontvangst, dan verzoeken wij u vriendelijk om dit zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 48 uur na ontvangst te melden. Indien mogelijk per e-mail met uw klantgegevens vermeld. Vervolgens zullen wij u zo spoedig mogelijk bericht doen over een oplossing.

Wanneer een artikel kapot gaat terwijl u dit al langer dan 48 uur in uw bezit heeft dan verhelpen wij uw probleem graag zo snel mogelijk. koekoeksklokonline.nl garandeert uw wettelijke rechten op een artikel conform de redelijkerwijs gewekte verwachtingen. Dit doen wij, afhankelijk van uw artikel, door vervanging, reparatie of terugbetaling. Daarnaast gelden voor bepaalde producten fabrieksgaranties.

Oneigenlijk gebruik

Als het defect val- stoot of waterschade betreft, het artikel oneigenlijk gebruikt is of het defect binnen het verwachtingspatroon bij normaal gebruik van het artikel lag, kunt u geen aanspraak maken op gratis reparatie of vervanging. Hier valt onder:

  • Te hard aan de kettingen trekken waardoor ze breken
  • De kettingen naar de verkeerde kant toe trekken
  • De klok verkeerd opwinden of met teveel kracht / geweld
  • Schade aan uw klok door kinderen of huisdieren
  • Schade door het niet goed installeren van de klok mechanisme
  • Schade door het niet goed verplaatsen van de klok naar een nieuwe locatie
  • Schade in het algemeen door het niet goed lezen van de instructies
  • Alle andere vormen van val- stoot of waterschade

Als u niet zeker weet hoe je een bepaalde handeling aan uw koekoeksklok moet verrichten, zoals het ophangen, de tijd goed zetten etc. bekijk dan altijd eerst de instructies. Mocht het dan nog steeds niet duidelijk zijn, aarzel dan niet om ons een mail te sturen via info@koekoeksklokonline.nl en we zullen je zo snel mogelijk helpen.

Klachten

Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Wij streven er na om al onze klanten tevreden te krijgen met een aangeschaft product. Mocht u een klacht hebben dan raden wij u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door ons een e-mail te sturen, voor al onze contactgegevens zie de pagina contact.